Mi a jó SEO startégia 2024-ben?
Nincs jolly-joker, de kiváló tippeket tudok adni.
Sajnos nem tudok jolly-joker választ adni erre a kérdésre, mivel a SEO stratégiák folyamatosan és dinamikusan változnak, szóval az egyik legfontosabb tényező a keresőalgoritmusok állandó változása.
Azonban általánosságban elmondható, hogy a legcélravezetőbb SEO stratégiák a minőségi tartalmakra, a felhasználói élményre és egy erős linkbázisra épülnek. Az alábbiakban néhány tippre hívom fel a figyelmet, amelyek segíthetnek abban, hogy 2024-ben hatékonyabb legyen az SEO stratégiád:
-
Írj minőségi tartalmakat: A Google algoritmusai nagyobb figyelmet fordítanak a minőségi tartalmakra, ezért érdemes minőségi és releváns tartalmakat írni, amelyek megfelelnek a keresők és a felhasználók igényeinek. A tartalmaknak érdekesnek és informatívnak kell lenniük, és fel kell ajánlani valamilyen értéket a felhasználók számára. A meglévő tartalmakat is érdemes frissíteni és pl. nem árt, ha a címsorban szerepel a friss évszám, ahogy ennek a bejegyzésnek a címében is.
-
A célzott közönségre és nem a forgalomra irányuló tartalom
Az élményre helyezett nagyobb hangsúly egyik oka, hogy a SEO-tartalomkészítés elszaporodott. De ha egy pénzügyi szoftvereket értékesítő weboldal ételrecepteket tartalmazó blogbejegyzéseket készít, a Google lánctalpasai gyanút fognak fogni. Mert vajon ez a tartalom valóban a pénzügyi szoftverek vásárlóinak célközönségét szolgálja? Vagy segít, hogy a weboldal bizonyos nagy forgalmú kulcsszavakra rangsoroljon?
A választ már tudod. A valóság az, hogy azok a vállalkozások, amelyeknek a tartalmi stratégiája egyszerűen a keresési forgalomra törekszik, és nem, vagy csak kevéssé veszik figyelembe, hogy a felhasználók valójában mit szeretnének, nem valószínű, hogy 2024-ben sikereket érnek el a rangsorolásban. Az általános témakörökön és iparági területeken belül maradni alapvető fontosságú a rangsorolásra érdemes tartalom létrehozásához.
Nem tudod, milyen témákat boncolgass, taglalj a tartalmadban? Egy tartalomtervezési eszköz segíthet felfedezni azokat a releváns iparági témákat, amelyekre a célközönséged keres. Adj meg egy kulcsszót, és az eszköz megmutatja, hogy a felhasználók milyen sok szemantikailag kapcsolódó kulcsszót, vagy kulcsszavakat írnak be a keresőbe.
-
Törekedj a felhasználói élmény javítására: Az oldalak gyors betöltődése, mobilbarát design, könnyen navigálható felület és jól strukturált tartalmak mind hozzájárulnak a felhasználói élmény javításához. Ezek a tényezők segíthetnek az oldalad magasabb pozícióba kerülésében a keresőkben.
-
Építs erős linkelési profil: Az erős linkelési profil segít abban, hogy az oldalad a keresőkben magasabb pozícióban szerepeljen. Ehhez érdemes olyan weboldalakról linkeket szerezni, amelyek magas minőségű és releváns tartalmakkal rendelkeznek, és magas rangúak a keresőkben. Nézd meg a konkurencia linkjeit és szerezz hasonló linkeket - akár ugyanonna is.
-
Használd a megfelelő kulcsszavakat: A megfelelő kulcsszavak kiválasztása és használata fontos szerepet játszik az SEO stratégiádban. Érdemes olyan kulcsszavakat használni, amelyek relevánsak az oldalad témájához, és amelyeket a felhasználók gyakran használnak a keresőkben.
-
Tartsd szem előtt a keresőoptimalizálás alapelveit: Az alapvető keresőoptimalizálási alapelvek, mint például a releváns és ütős cím (title tag), a meta tagok használata (a legfontosabb a 'description' meta tag), a tartalom megfelelő címkézése és a szöveges tartalom hierarchiájának megfelelő felépítése tovább növeli a keresőbarát weboldal organikus találati pozícióját.
SEO trendek 2024-ben. Forrás: WordStream