Ha nem csak azért készítünk honlapot, hogy fel lehessen tüntetni a névjegykártyán, vagy legyen hová kitenni a családi fényképeket a rokonság számára, akkor alapvetõ kívánalom, hogy az a honlap megtalálható legyen az interneten. Ha másra nem, legalább a cég nevére rákeresve. Sok vállalkozás internetes oldala még akkor is csak a huszonhetedik helyen bukkan fel, amikor kifejezetten a cég nevét írjuk be - ez presztízsszempontból sem az igazi.
Bár a keresőoptimalizálás segítségével végső soron az interneten kószálókat, azon belül is a mondanivalónk vagy termékeink iránt potenciálisan érdeklődőket igyekszünk megtalálni weblapjainkkal, technikailag a célközönségünket mégis a keresőoldalak jelentik - vagyis amit felhelyezünk a hálóra, azt első körben számukra kell "eladnunk". Ahhoz azonban, hogy a keresőoldal "megvegye", amit kínálunk (vagyis a fontos és értékes kulcsszavakra az elsők között jelenítse meg oldalainkat), ugyanúgy, mint a marketingben mindenhol, ismernünk kell ennek a speciális célközönségnek a lelkivilágát, a céljait és gondolkodásmódját.
Akár non-profit, akár üzleti jellegû internetes oldalt készítünk, az egyik legfontosabb cél, hogy arra minél többen ráleljenek. Üzleti honlap esetében persze az ismertség vagy értékesítés ebbõl fakadó növelése is fontos szempont. A statisztikák szerint - és ha belegondolunk, tulajdonképpen saját tapasztalataink alapján is - a legtöbb weblapot a keresõoldalakon keresztül találják meg (mint amilyen a Google, AltaVista, Yahoo és társaik). Nyilvánvaló tehát, hogy ezekben ajánlatos minél jobban szerepelnünk. Ráadásul ez a jelenlét a legolcsóbb és egyik leghatékonyabb fajtája oldalaink népszerûsítésének.
Bővebben: A keresőmarketing (illetve a keresőoptimalizálás) jelentősége
Egy oldal PageRank értéke tulajdonképpen azt jelzi, hogy tetszőleges számú kattintgatás után egy bárhonnan induló internetező mekkora eséllyel jut el a szóban forgó weblapra. A 0-tól 10-ig terjedõ értéket egy kiválasztott oldallal kapcsolatban magunk is könnyedén megállapíthatjuk, ha annak URL-jét begépeljük a megfelelő PageRank-vizsgáló eszközön.