Relatív weblap erősség - mit is jelent ez?
Fontosság és láthatóság a weben. Rangsorolás pl. az Alexa szerint, domain kor, Technorati, Del.ico.us, DMOZ és Wiki jelenlét, és természetesen itt is PageRank valamint linkerősség.
(Kattints a képre a nagyobb riportért.)
A teljes HDSentinel riport megtekinthető itt.
Összehasonlításképpen csatoltam a Camelpark riportot is.
A végeredményünk 3/10, ami egyáltalán nem rossz!
Ez realtív jó eredmény, már azt jelzi, hogy a HDSentinel-t "jegyzik" a weben. A Yahoo Site Explorer backlink eredmények továbbra sem meggyőzőek, megtárgyaltuk, ez lesz tehát a fő prioritás a továbbiakban.
A Google-ben rákeresve a title tag elsõ 4 szavára elsõ találatként jelenik meg a weblap, ez jó hír, de az igazat megvallva még nem láttam weblapot, ahol van definiálva címsor, de nem jelenik meg elsõ találatként a címsorra keresve.
Age of Domain, vagyis a domain kora 507 nap, ez különösen jó hír, ez nem túl fiatal, nem csak néhány hónapos domain bejegyzést jelent. A keresõk különösen fontosnak tartják a domain korát, a fiatal domain-ek nem esnek akkora súllyal a latba, mint egy öreg domain. Hogy miért? Gombamód szaporodnak a lapok a weben, naponta megjelenik több ezer - és naponta megy a süllyesztõbe nagyon sok közülük...
Alexa rank, - egyszerre több domain Alexa helyezése leellenõrizhetõ a Camelparkon is - meggyõzõ Alexa jelenlétet jelez, ezzel jelenleg több tennivalónk nincs. Elsõsorban Google-re optimalizálunk, ez hozza messze a legtöbb látogatót, az Alexa helyezés javulása szinte jön magától. Lehet egyébként az Alexára is "gyúrni" de én nem tartom ezt most prioritásnak.
Technorati és del.icio.us jelenlét, azaz néhányan a világon érdemesnek tartották a kedvencek közé sorolni a HD Sentinel weblapot - ez is jó hír. A del.icio.us linkek elvileg a rel="nofollow" tag miatt nem adnak át PageRank-et a Google szerint, tehát elvileg nem minõsülnek backlinkeknek, mégis láthatók a Google Webmaser Tools-ban, de én azt mondom, hogy picit "csal" a Google és igenis számítja a del.icio.us linkeket. Érdemes tehát foglalkozni velük, akár érdemes létrehozni egy saját del.icio.us account-ot és berakni a weblapot a saját kedvencek közé.
DMOZ.org azaz ODP (Open Directory Project) katalógus bejegyzés nincs. Én fontosnak és hasznosnak tartom az ODP szereplést. Egyrészt PR8-as katalógus nem "nofollow"-zva, másrészt a Google saját katalógusa is csak a DMOZ.org letükrözése. (Ezen felül több száz buta DMOZ tükör van a neten, de ezeket szerintem nem veszi figyelembe a Google) Nehéz és akár hónapokba is kerülhet bejutni, de nem lehetetlen. A kulcs a körültekintő és hibátlan regisztráció:
- egy (és csak egy!), nem feltétlenül a legerősebb de feltétlenül releváns kategóriába
- jól átgondolt értelmes bemutatót (description) írni, semmiképpen sem SPAM-elni (ostobán csupán kulcsszavakat egymás után írni).
Két tipp: próbálj olyan releváns kategóriát találni, amelynek van szerkesztője (lap alján látható), illetve akár próbáld meg akár a World / Magyar / Regionális / saját megyéd kategóriát, talán nagyobb eséllyel regisztrálsz. Vagy akár jelentkezz szerkesztőnek. Olvass többet a DMOZ (vegyes) tapasztalatokról a SEO fórumon.
A SEO Quake hasonló adatokat mutat, de gyorsabb, nem limitált a használata, így alkalmasabb a napi SEO feladatokra.
(Kattints a képre a nagyobb riportért.)
Ami miatt én gyakran előveszem az a "Source" gomb, vagyis a html kód vizsgálat. Az Internet Explorer gyakran nem mutatja meg egy adott lap forráskódját (jobb egérgomb, "View Source"), ekkor megnyitom a lapot Firefox-szal és ott nézem meg. Másrészt nagyon hasznos szolgáltatása a Kulcsszó sûrûség, vagyis a "Density" gomb - ezzel megvizsgálhatjuk egészséges-e a kulcsszavaink előfordulási aránya.