Nyelvi elkülönítés:
Tekinettel arra, hogy megtörtént mindkét domain regisztráció, a hdsentinel.com és a hdsentinel.hu is, javaslatom teljes egészében elválasztani a különböző nyelvű tartalmakat! Értelemszerüen az angol tartalom a hdsentinel.com-on, a magyar tartalom a hdsentinel.hu-n jelenhetne meg. Az átjárást a domain-ek között továbbra is a kis nyelvi zászlócskák jelentik: bármelyik domain-ról bármikor átnavigálhat a látogató a másik nyelvre (és domain-re).
Miért van szükség erre? A linkelés és a kulcsszavak miatt! Természetesen a két tartalomnak teljesen különbözõek a kulcsszavai, a linkelést is el kell tudnunk választani. Angol kulcsszavakkal linkeljük a ...com-ot és persze magyar kulcsszavakkal a ...hu-t.
Pro és kontra:
A lapok egymást támogatják, az erõsebb (a linkeken, kis zászlócskákon keresztül) PageRank-et ad át a gyengébbnek, "magával húzza azt".
Teljesen elválaszthatók a kulcsszavak és a kódkészletek.
A Google különbözõ nyelvterületeken is hozza találatként a megfelelõ domaint-t.
Kényelmetlen, mert gyakorlatilag nem egy, hanem két weblapot kell teljes egészében optimalizálnunk, karbantartanunk.
Dupla munka, mert különbözõ linkekkel kell hivatkozni a különbözõ domain-ekre.
Preferált domain: "www"-vel, vagy nélküle?
Elmondom az ideális startot: már a domain regisztrációnál, illetve a weblap indításnál érdemes eldönteni, melyik lesz a preferált domain: hdsentinel.com, vagy www.hdsentinel.com. A továbbiakban pedig konzisztensen ragaszkodni a választott (preferált) verzióhoz:
A másikat állandó átirányítással (301 Redirect) ráirányítani a preferáltra.
A Google Webmaster Tools-ban beállítani a preferált domain-t:
(Kattints a képre a nagyobb Google Webmaster Tools részletért.)
Konzisztensen minden link a preferált domain-re mutasson.
Minden környezetben, cikkekben, fórumokon a preferált domain-rõl beszélni, hivatkozni rá.
Hogy kell ennek a gyakorlatban mûködnie: Ha pl. beütöd a böngészõbe, hogy camelpark.hu, automatikusan a www.camelpark.hu jelenik meg.